Oproep Het Nieuwsblad

Persweetjes Oproep Het Nieuwsblad

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst bijgewerkt op 2 juli 2013 | 08:43 door ALS Liga.
Weergave van 0 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #1328
      ALS Liga

      Hallo,

      Ik ben Annelies Rutten, journalist bij de krant Het Nieuwsblad.
      We werken – voor publicatie in de zomer – aan een reeks met als thema ‘mijn laatste zomer’. Bedoeling is om echt stil te staan bij, tijd te nemen voor en ruimte te geven aan verhalen van mensen die weten dat dit letterlijk hun laatste zomer zal zijn, omdat hun ziekte hen geen ander vooruitzicht geeft, of omdat ze voor euthanasie hebben gekozen. We willen hierop ingaan omdat we merken dat de maatschappelijke relevantie groot is: telkens we verhalen brengen over de essentie van het leven – waar je heel dicht naartoe moet als je toekomstperspectief kleiner wordt – krijgt dat veel weerklank.
      Ik ben nog op zoek naar mensen die eventueel bereid zijn om te getuigen over hoe zij deze levensfase ervaren, hoe ze zich voorbereiden op het afscheid en hoe ze de mensen die hen dierbaar zijn daarin betrekken en tegemoet treden.
      Ik vroeg me af of ik via de ALS-liga met mensen in conatct kan komen, die in die situatie zijn, en eventueel bereid zijn om erover te praten.
      We staan garant voor een serene en respectvolle aanpak.

      Heel veel dank alvast,

      Annelies Rutten
      Het Nieuwsblad
      0479 50 92 05

Weergave van 0 geneste reacties
  • U moet aangemeld zijn om te kunnen reageren.