als & aspartaanvergiftiging???

Diverse oproepen als & aspartaanvergiftiging???

Weergave van 2 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #1310
      ALS Liga
      Kathleen wrote:
      Hallo ,
      ik schrijf dit bericht om te vragen of iemand hier al wat over gehoord heeft ?
      Enkele weken geleden kreeg ik een mailtje om te wijzen op de gevaren van aspartaan .Die blijken een hele hoop rare kwalen naar voor te brengen .
      Nu heeft maandag mijn stiefpa de diagnose gekregen dat hij ALS heeft .Hij klaagde over tintelende handen en spierpijn ,na enkele testen en ruggemergpunctie (op die uitslag moeten ze nog 2 weken wachten want die moet op kweek )zeiden de dokters dat hij aan ALS lijd.
      Nu sinds ik dit weet ,blijft het in mijn hoofd spoken zou het niet van de colalight kunnen zijn ,omdat hij ook andere symptonen had(die in die email stonden) zoals de drang naar zoet ,die had hij vroeger nooit .Ik kan me niet zomaar bij de diagnose neerleggen omdat ze het eigenlijk meteen leken vast te stellen.Het is misschien een valse hoop die ik mezelf wil geven ,maar ik heb die mail ook aan hen voorgelegd ,maar ze willen er niet van weten ,de dokter heeft gezegd dat hij alles mag blijven eten en drinken en ze zien niet in waarom nu opeens die colalight niet meer mag .Ikzelf heb hier problemen mee, ik wil niet het gevoel hebben dat we niet alles geprobeerd hebben .sinds die diagnose laat hij helemaal de moed zakken en kan hij opeens niets meer.hij was daarvoor al wel iemand als hij hoofdpijn had ,dan had hij een hersentumor ,had hij maagpijn dan had hij vast een zeker maagkanker .Maar ik heb zoiets van komaan probeer het gewoon te laten drink desnoods gewone cola maar probeer die laatste strohalm ,ook zei ik van vraag ergens een second opion maar ook daar willen ze niet van weten .Ze hebben hun er helemaal bij neergelegd ,maar ik wil gewoon niet het idee hebben dat we niet alles geprobeerd hebben .OOk lees ik over kine en logopediste enz maar daar hebben ze hun helemaal niet overingelicht ? Dus als iemand hier iets van weet hoor ik het graag .
      Alvast bedankt ,
      groetjes Kathleen
      wispelaere albert wrote:
      beste kathleen,
      gelieve via google les dangers de l’aspartame in
      te brengen.daar zijn er meerdere sites over de
      gevaren van hoge dosisen aspartame in te nemen.
      maar die zijn in het frans geschreven en die zijn
      indukwekkend.
      veel moed met u stiefvader vanwege een lotgenoot.
      mijn vrouw lijdt aan als sinds 2001.
      met mijn vriendelijke groeten.
      albert
      Dennis wrote:
      wanneer er geen spraken is van diabetes dan zou normale cola beter zijn dit in verband met gewichtsafname.
      sterkte,
      D
      Jan V. wrote:

      Beste Kathleen,

      wat die aspartaan betreft, ik heb daar zo mijn bedenkingen over. Het hangt af van persoon tot persoon. Soms heb je 2 verschillende mensen die evenveel roken. De ene sterft op vroege leeftijd aan longkanker en de andere gaat een hoge leeftijd tegemoet en sterft dan toch aan een andere kwaal.
      Ga wel voor een “second opinion”, zelf kreeg ik een foute diagnose in het eerste ziekenhuis. Daarna ben ik naar UZ Leuven gegaan en de opvang is er héél goed. Hier hebben ze de juiste diagnose gesteld.
      Waar wonen jullie ergens? In Leuven zit echt de “TOP” op neurologisch gebied.

      Lees hier ivm. mijn foute diagnose:
      http://www.alsliga.be/index.php?id=382&tt_board_uid=10669&cHash=50c4370bf2
      Onderaan beginnen de 3e reactie.

      Groetjes en veel sterkte,
      jan

    • #1426
      ALS Liga

      Aspartaam is veilig

      Het Europees Voedingsagentschap AFSA zegt dat de kunstmatige zoetstof aspartaam (E951) veilig is bij de huidige aanvaardbare dagelijkse inname (ADI).

      Op basis van de beschikbare informatie en gedetailleerde en methodische analyse zeggen de wetenschappelijk experts van het AFSA dat er geen bezorgdheid hoeft te zijn over de giftigheid van aspartaam bij de huidige hoeveelheden die consumenten binnenkrijgen.

      Wel moeten patiënten met de genetische aandoening fenylketonurie (PKU) oppassen. PKU-patienten kunnen geen fenylalanine afbreken. Dit aminozuur is een van de afbraakproducten van aspartaam. Bij zwangere vrouwen met PKU is het giftig voor de ontwikkeling van het brein van de foetus.

      Bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=13034

      Lees ook het volgende onderzoek: http://alsliga.be/index.php?id=1517

    • #1427
      Marica
      ALS Liga wrote:
      Kathleen wrote:
      Hallo ,
      ik schrijf dit bericht om te vragen of iemand hier al wat over gehoord heeft ?
      Enkele weken geleden kreeg ik een mailtje om te wijzen op de gevaren van aspartaan .Die blijken een hele hoop rare kwalen naar voor te brengen .
      Nu heeft maandag mijn stiefpa de diagnose gekregen dat hij ALS heeft .Hij klaagde over tintelende handen en spierpijn ,na enkele testen en ruggemergpunctie (op die uitslag moeten ze nog 2 weken wachten want die moet op kweek )zeiden de dokters dat hij aan ALS lijd.
      Nu sinds ik dit weet ,blijft het in mijn hoofd spoken zou het niet van de colalight kunnen zijn ,omdat hij ook andere symptonen had(die in die email stonden) zoals de drang naar zoet ,die had hij vroeger nooit .Ik kan me niet zomaar bij de diagnose neerleggen omdat ze het eigenlijk meteen leken vast te stellen.Het is misschien een valse hoop die ik mezelf wil geven ,maar ik heb die mail ook aan hen voorgelegd ,maar ze willen er niet van weten ,de dokter heeft gezegd dat hij alles mag blijven eten en drinken en ze zien niet in waarom nu opeens die colalight niet meer mag .Ikzelf heb hier problemen mee, ik wil niet het gevoel hebben dat we niet alles geprobeerd hebben .sinds die diagnose laat hij helemaal de moed zakken en kan hij opeens niets meer.hij was daarvoor al wel iemand als hij hoofdpijn had ,dan had hij een hersentumor ,had hij maagpijn dan had hij vast een zeker maagkanker .Maar ik heb zoiets van komaan probeer het gewoon te laten drink desnoods gewone cola maar probeer die laatste strohalm ,ook zei ik van vraag ergens een second opion maar ook daar willen ze niet van weten .Ze hebben hun er helemaal bij neergelegd ,maar ik wil gewoon niet het idee hebben dat we niet alles geprobeerd hebben .OOk lees ik over kine en logopediste enz maar daar hebben ze hun helemaal niet overingelicht ? Dus als iemand hier iets van weet hoor ik het graag .
      Alvast bedankt ,
      groetjes Kathleen

      Hallo Kathleen,
      Bij het kijken op dit forum valt me je reactie op, maar je vraag is al wat ouder. Hoe gaat het inmiddels? Je bent er mee begaan dat je stiefvader colalight drinkt, en je denkt dat dit niet goed is. Nu zag ik hier een nieuw bericht, onderzoek, dat het nogal meevalt. Wat ik zelf triest aan de zaak vind dat wat jij ook aangeeft, je stiefvader de moed laat zakken. Enerzijds heel begrijpelijk i.v.m. al de negatieve berichten over ALS. Ik zou echter het zelfde denken als wat jij denkt en proberen naar oplossingen te zoeken. Er zijn meerder mensen met ALS die veel langer leven dan verwacht wordt. Ik ben me intens in ALS gaan verdiepen en besef dat er nog wat te winnen is, alleszins dat is mijn ervaring. Ja ik weet dat kine en logo dan worden voorgeschreven. Zelf heb ik goede ervaring met zorg voor een beter longventilatie en pleit dat die meer ingang moet vinden. Ben erg benieuwd hoe het met jullie en met je stiefvader is. Groetjes en sterkte, Mia

Weergave van 2 geneste reacties
  • U moet aangemeld zijn om te kunnen reageren.