Bijwerking ALS blokkade kaken

Bijwerkingen Bijwerking ALS blokkade kaken

  • Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 21 januari 2019 | 18:42 door WerkgroepALSligaMaasland.
Weergave van 2 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #1386
      Joke Mertens

      Hallo,

      Mijn naam is joke en ik ben persoonlijk assistente voor een man met ALS. Doordat hij zijn kaken niet meer geopend krijgt, of deze regelmatig blokkeren. Kunnen zijn tanden aan de binnenkant niet gepoetst worden. Zijn er spoelmiddelen die hem een fris gevoel kunnen geven? Die vooral ongeslikt mogen worden. Aangezien uittuffen niet meer kan. We hebben een tijd lang zijn tanden gepoetst met een blokje er tussen en dan de achterkant van een schroevendraaier. Omdat hij door de ongecontroleerde kracht van zijn kaken alles kapot bijt. Of andere suggesties zijn ook welkom. Groetjes

       

    • #1445
      ALS Liga

      Producten die in de winkel aangeboden worden zijn niet gemaakt om door te slikken. Maar het is niet gevaarlijk om door te slikken.

      Een oplossing zou kunnen zijn: 1 liter water en 1 soeplepel tafelzout om mee te spoelen. Dat kan nog minder kwaad bij het doorslikken. De patiënt moet natuurlijk met zijn huisarts bespreken of hij zout mag innemen.

      Let wel, geen enkel spoelmiddel reinigt de tanden. 

    • #1446
      WerkgroepALSligaMaasland

      hallo , 

      de ALSpatient waar ik PAB ben heeft een electrisch apparaatje met een klein spoedstukje op wat hij in zijn mond kan steken en zo spoelt hij zijn mond nog . Indien jou patiënt misschien enkele tanden mist , dat het spoelstukje daar tussen de  mond in kan . Het is dan een soort douche en als het hoofd nog naar voren kan loopt het water in een bakje dat voor de mond gehouden word . Indien u hier meer over wil weten wil ik dat systeem wel filmen en u doorsturen . Vr gr 

Weergave van 2 geneste reacties
  • U moet aangemeld zijn om te kunnen reageren.