goede betaalbare thuiszorgorganisatie bekend met als

Oppassers gezocht voor hulp in thuiszorg goede betaalbare thuiszorgorganisatie bekend met als

Weergave van 0 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #1302
      ALS Liga
      claudia wrote:

      bij mijn moeder hebben we 30 dec 2011 de diagnose als gekregen.
      inmiddels kan ze niet meer praten,lopen.en slikken gaat moilijk.
      ze ligt momenteel op het ic centrum in utrecht aan de beademing vanwege een longontsteking.
      vandaag kregen we 2 keuzes
      optie 1 is dat ze de beademing slang weghalen,maar de kans groot is dat ze zal verdrinken in haar eigen slijm en ze andrs vakereen longontsteking oploopt.
      optie2 is dat ze een trscheostoma plaatsen waardoor ze het slijm uitzuigen en door beademd kan worden als dit nodig mocht zijn.
      mijn vader kan niet meer voor haar zorgen,want die is helemaal op.
      ik wil mijn moeder ook niet naar een verpleegtehuis,want daar kwijnt ze helemaal weg.
      en dat wil ik niet nu ze mischien nog wel een aantal maanden te leven heeft.
      ik heb net een leuke nieuwe gelijkvloerse woning voor ze weten te regelen waar ze nog geen 2 maanden in wonen en daar heeft ze het erg naar de zin.
      ik wil graag en zij ook dat ze zolang ze nog heeft daar kan blijven wonen met mijn vader,maar wel met de goede hulp,maar ik weet eigenlijk waar ik moet zoeken.
      hopelijk kunnen jullie mij helpen
      en hebben jullie tips waar ik kan aankloppen

      mvg claudia

      Karin wrote:
      Beste,
      Eerst en vooral hebben jullie recht op thuisverpleging (3x per dag) die zorgen voor het wassen en verzorgen van de patiënt. Er zijn veel zelfstandige thuisverpleegsters of het Wit-gele Kruis waar je beroep kan op doen. Je kan best conctact opnemen met de sociale dienst van je ziekenfonds. Via hen kan je beroep doen op gezinshulp die thuis komen helpen in het huishouden (poetsen, koken en terwijl ook een verzorgende functie mogen uitoefenen). Er zijn ook vrijwilligers die een oppasdienst verzorgen zodat je zelf ook eens boodschappen kan doen.
      Wij hebben ook die beslissing genomen om mijn vader thuis te verzorgen en ik heb er nog geen seconde spijt van. Het is een kwestie van organisatie. Er bestaat tegenwoordig gelukkig veel hulp waar we beroep op kunnen doen om dit mogelijk te maken. Je hebt ook recht op de mantelzorgpremie. Veel sterkte
      claudia wrote:

      beste karen,
      mijn moeder krijgt op dit moment al 4 x per dag thuiszorg.voor medicijnen en voeding via pegsonde.en smorgens en savonds adl. de nachten breken mijn vader op.want hij moet er diverse keren uit voor toiletbezoek en haar te draaien en dorst.ook krijgen ze 2 x per week thuishulp,maar die doen idd niet koken.mijn moeder kan niet meer eten,maar mijn vader kookt ook niet meer voor zichzelf.het werd hem allemaal teveel.mijn moeder heeft vanochtend een treacostoma gekregen.en die ligt nog wel even in het ziekenhuis.intussen ben ik alles aan het regelen op het gebied van zorg.
      ik ga zeker weten contact opnemen met de sociale dienst van het ziekenfonds.dat hebben jullie ook gedaan neem ik aan.
      hopelijk kom ik daarmee weer een stukje verder.

      bedankt!

      Alspete wrote:
      Beste Claudia,
      ik ben zelf PALS en het ontroert me dat je zo goed voor je mama zorgt!
      Je moet haar wel heel graag zien!
      Kan je mama niet op haar rug slapen?
      Ik moest vroeger ook altijd gedraaid worden, tot ik het idee kreeg op mijn rug te slapen, en dit gaatwonderwel.
      Ik schrijf dit omdat ik te doen heb met je papa, die moet snachts meerdere malen opstaan.
      annelies dhollander wrote:
      je hebt ook de mogelijkheid van persoonlijke assistentie.
      PAB je kan de liga bellen voor meer uitleg.. die hebben ons ook fantastisch op weg geholpen
      Verstraete anja wrote:
      Beste ALS patienten en familie ervan,
      Ik ben zelfstandig thuisverpleegkundige regio oostkamp brugge,wij werken met 2 verpleegkundigen samen. Ik bewonder de mensen in de heel directe omgeving van een ALS patient.
      Heb net een ALS patient verloren, waarbij ik heel nauw betrokken was, Familie heeft zich echt 1000% ingezet voor die man, wij als verpleegkundigen gingen zoveel als nodig was. die patient lag aan de beademing thuis, reeds 7 jaar, hij kon niets meer ,enkel nog knipperen met zijn ogen op ja of neen vragen,maar wat een dierbaarheid ik gehad heb van die man en zijn gezin !! daar zijn geen woorden voor, woorden schieten mij tekort. Chapeau voor dit gezin. door deze situatie ben ik mij ook gaan uitdiepen in ALS patienten en hun verzorging. Moesten er mensen zijn die op mijn hulp willen rekenen mogen ze mij altijd opbellen 0474/56.71.87
      lieve groetjes anja
Weergave van 0 geneste reacties
  • U moet aangemeld zijn om te kunnen reageren.