Wegens uitbreiding van onze hulpverlening voor de pALS zoeken wij vrijwilligers die ons willen bijstaan in allerlei taken. Ben je graag bezig met cijfertjes, ben je een talenknobbel, heb je interesse in onderzoek, werk je graag op pc of steek je liever een handje toe bij patiënten thuis. Het kan allemaal, klik op één van onderstaande functies.
Draag jij graag je steentje bij, de Liga heeft ook voor jou een plaatsje vrij!
Poetsvrouw/man
Wij zijn op zoek naar een gemotiveerd persoon die bereid is om op vrijwillige basis onze kantoren en hulpmiddelen te komen poetsen.
Ben jij een expert in het uitkiezen van het juiste crowdfunding platform? Zet jij in een mum van tijd een campagne op die ons de nodige financiële middelen kan bezorgen?
Heb je als master in de rechten of als advocaat tijd beschikbaar om de ALS Liga België op vrijwillige basis juridisch bij te staan in haar werking, dan maken we heel graag met je kennis.
We zijn op zoek naar een vrijwillige medewerker die voor ons bij verschillende organisaties, firma’s, overheden, aanvragen indient om financiële steun te verkrijgen.
De ALS Liga zoekt vrijwilligers die een handje kunnen toesteken bij de administratie van de liga. Door de veelheid aan taken is er zeker iets waar jij aan wil werken.
Op dit moment doen 1 op 6 mensen vrijwilligerswerk. Maar volgens een onderzoek op de site vrijwilligersjobs.be zou dit aantal veel hoger kunnen liggen omdat een groot deel van de mensen er wel voor openstaan.
De site startte een vrijwilligersdatabase en had na een maand al bijna 150 kandidaten die gecontacteerd willen worden door hulpdiensten. 57% van hen heeft tot nu toe nog geen vrijwilligerswerk gedaan, 21% doet nu al vrijwilligerswerk en 23% deed het vroeger maar nu niet meer. 75% van hen wil zich wekelijks engageren, de andere 25% wil af en toe inspringen. Van diegenen die zich wekelijks inzetten wil 29% 4 uur per week werken, 22% tussen 5 en 10 uur en 24% zelfs meer dan 10 uur per week.
Het grootste deel van hen werkt liefst voor hulpdiensten die zich bezig houden met mens en maatschappij, nl. 38%. 22% kiest voor de gezondheidszorg, 25% voor dieren en milieu en 14% voor ontwikkelingshulp.
Voor 94% van de kandidaat-vrijwilligers is de religieuze achtergrond van de hulpdienst niet belangrijk.
Wat diploma’s betreft hebben 44% van hen een master of bachelor, 36% een hoger middelbaar diploma en 18% een lager onderwijs of lager middelbaar diploma.
De vrijwilligers komen uit alle Vlaamse provincies; 21% komt uit Antwerpen, 6% uit Limburg, 26% uit Oost-Vlaanderen, 11% uit West-Vlaanderen en 11% uit Vlaams-Brabant. 24% vulde geen regio in.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze website verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.