ALS-patiënten verkopen eigen spullen t.v.v. onderzoek.

← ga terug naar Persberichten

20-06-2016

ALS-patiënten verliezen in sneltempo de controle over hun spieren. Veel van hun spullen kunnen ze daardoor al snel niet meer gebruiken. Daarom pakken ALS Liga en reclamebureau Publicis - samen met Koen Mortier en CZAR - uit met een campagne in de week van 21 juni Wereld ALS-dag, die je daar op zijn zachtst gezegd even bij stil doet staan.

In samenwerking met 2dehands.be werd een webshop opgericht waarin de patiënten hun eigen spullen te koop aanbieden ten voordele van het onderzoek naar ALS. Meteen wordt pijnlijk duidelijk hoe vreselijk deze ziekte is: iemand biedt zijn gereedschapskoffer aan, een andere patiënt zijn thuiszorgbed. Zo strijden ze verder tegen ALS, ook al zijn ze er zelf niet meer.

De actie steunen kan door de items uit de webshop te kopen, maar je kan als consument ook zelf spullen verkopen ten voordele van ALS. De eenvoudige instructies staan te lezen op www.2dehandsvoorALS.be

De hele campagne wordt vanaf 20 juni op gang getrapt met een erg beklijvende TV-spot, radiospots en banners op 2dehands.be. De radioproductie is te danken aan Cobra, de beelden kwamen er met de steun van fotograaf Jef Boes, en van Koen Mortier.

Uw steun bij het verspreiden van deze campagne is heel erg waardevol voor ALS Liga en het onderzoek naar de ziekte.

ALS staat voor Amyotrofische Laterale Sclerose. Je kan ALS ook beschrijven als een ziekte die jouw lichaam vanaf de nek volledig lamlegt. Je spieren sterven af zodat je niet meer kan bewegen, spreken, slikken en ademen. Alle zintuiglijke en geestelijke vermogens blijven nagenoeg volledig intact. Je raakt gevangen in je eigen lichaam zonder kans op vervroegde vrijlating. ALS zal je doden binnen gemiddeld 33 maanden.

Voor meer informatie omtrent ALS:
Evy Reviers, CEO
persdienst@als.be of 0495-44 67 82, www.ALS.be

Voor meer informatie omtrent de campagne:
Fréderic Sodermans, Account Manager Publicis
Frederic.sodermans@publicis.be of 02-645 35 28

Credits campagne “2dehandsvoorALS”

Website : www.2dehandsvoorals.be
Media : TV 30” & 45”, radio 30”, banners 2dehands.be

Advertiser : ALS Liga
On air date: 20/06/2016

Agency: Publicis Brussels
Creative Directors : Tom Berth - Geert De Rocker
Creation: Eva De Jonckheere – Catheline Leroy - Tom Berth - Geert De Rocker - Koen Mortier
Copywriter : Wim Corremans
Account Manager: Fréderic Sodermans
Digital Producer : Tanguy De Kelver
Graphical Designer : Christophe Vantricht
Webdesigner & Developer : Jeremie Acquisto
Art Buyer : Victoire Kaiser

Agency TV Producer : Marc Van Buggenhout, Tuyen Pham
TV Production: Czar
Director: Koen Mortier
DOP : Toon Aerts
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer : Jelle Robbeets
Post Producer: Bieke De Keersmaecker
Editor: Robin De Praetere
Music: Warner Music

Photography : Jef Boes, Koen Mortier

Agency Radio Producer : Monique Sampermans
Radio Production : Cobra Radio Brewery

Share